Meer informatie over mijn stage - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne - WaarBenJij.nu Meer informatie over mijn stage - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne - WaarBenJij.nu

Meer informatie over mijn stage

Blijf op de hoogte en volg Sanne

20 Januari 2015 | Suriname, Paramaribo

Hey allemaal! Ik werd al bericht wanneer ik mijn volgende reisverslag online zou zetten, nou bij deze dus haha! In dit reisverslag wil ik wat meer vertellen over mijn stage plek op de kinderafdeling. De afdeling bestaat uit 4 zalen: IC-zaal (dit kun je geen IC zaal noemen, zijn alleen kindjes met beetje meer toezicht ;)), kleuterzaal, jongenszaal en isoleerzaal (kun je ook geen isoleerzaal noemen, want dit wordt gebruikt als privacy). Verder hebben we de keuken waar wij kunnen pauzeren, het SLOB (hier gooi je alle bevuilde spullen weg of was je af) en de behandelkamer waar infuusjes worden gezet of bloed wordt geprikt.

Inmiddels ben ik begonnen aan mijn tweede week stage en het begint aardig te wennen. Vanaf maandag ben ik begonnen met het draaien van de verantwoordelijke diensten. Erg wennen, maar zo leerzaam! Hoeveel je wel niet moet opschrijven en onthouden. Ik stond vandaag op de jongenszaal met drie patiëntjes. Het is zo schattig om te zien hoe je een band met de kindjes opbouwt. Vandaag had ik ook een jongetje die al ging huilen als die mij zag (wit pak). De patiënten op mijn zaal hadden: acute gastro-enteritis en chronische diarree. Er worden elke dag wel kweken ingezet, urine, faeces en bloed. Ook controleer je de vitale functies en controleer je de infuuszakken en stel je deze zo nodig bij. Vandaag ook mijn eerste anamnese afgelegd bij een patiënt.
Iedereen in het ziekenhuis is erg spontaan en vriendelijk, bijna iedereen groet je als je langs loopt. Ik heb mijn plekje langzaam aan gevonden in het ziekenhuis. De familieleden zijn ook erg vriendelijk, zo werden wij vorige week uitgenodigd om te komen eten!! (niet gedaan)
Ik loop nu 5 dagen per week stage, zodat als mijn ouders, vriendje en zus komen ik dan vrij ben.
Ik moet erg wennen aan de hygiëne regels hier in het ziekenhuis, maar ik laat me er niet teveel over uit!

Vorige week donderdag zijn we met bijna het hele huis op de partybus geweest. Dit is een open bus, met keiharde muziek waar je lekker op kan dansen en ondertussen wordt je door Paramaribo gereden! Vrijdag zijn we uiteten geweest bij de chinees, wat ook erg lekker was en goedkoop! :)
Zaterdag zijn we wezen quad rijden met zijn viertjes. We werden om 10.00 uur opgehaald en waren ‘s avonds rond 20.30 thuis. We hebben door de savannah gereden en door de jungle, het water was erg hoog, waardoor we soms tot onze heupen in het water zaten! Ik heb het toen ook voor het eerst koud gehad hier. O ja ook wel humor: de gids vertelde dat we droge kleding mee moesten nemen, maar vertelde niet dat we deze in de auto moesten laten liggen… Met als gevolg dat wij onze droge kleding in onze rugzak mee hadden op de quad. Dus geen droge kleding.

Ik word af en toe helemaal gek van Sally mijn huisgekkootje, hij zat van de week letterlijk in mijn beker. Ik word ook gek van mijn klamboe, want die valt gemiddelt elke nacht wel een keer op mijn hoofd.

Ik heb het prima naar mijn zin hier, ben erg blij met mijn stage (ik zag er erg tegen op) en de huisgenootjes zijn ook erg gezellig. Ik ben inmiddels ook wel aan de warmte gewend, de warmte op stage valt reuze mee. Alles staat open en er is een behandelkamer waar de airco aanstaat.

Voor nu heb ik voorlopig geen tripjes op de planning staan, eerst mijn opdrachten op stage voldoende afronden en dan kijken we wel verder. Ik ben hier tenslotte voor mijn stage.

  • 20 Januari 2015 - 22:27

    Peter:

    Weer een leuk verhaal Sanne , dit is goed voor ons thuis om te lezen dat het goed gaat daar in het verre Suriname , ben zelf al aan het aftellen,tot ik daar ook kan zijn .
    Tot het het volgende verslag.
    Pappie

  • 21 Januari 2015 - 07:48

    Lize:

    Weer gezellig om te lezen sanne ik had idd ook zondag al aan je moeder gevraagd of er alweer een verhaal aan kwam van jou het is leuk om op deze manier een beetje op de hoogte te blijven .
    nou succes verder en tot volgende week.

  • 21 Januari 2015 - 16:29

    Barry Je Mammie:

    Hee Sannie wat een leuk verslag weer ,ja ik ben heel blij dat je er weer wat opgezet hebt want er werd wel erg naar gevraagd!! Je weet wel wie ,en ik kan dan weer zeggen dat er wat opstaat. Er wordt zo met jou meegeleefd en daar word ik blij van,want soms is het best ff moeilijk en er zijn altijd weer mensen waar ik alles dan weer mee deel!! Ben blij dat je lekker je plaatsje gevonden hebt en hopelijk ga je niet de keuze maken om daar voor goed te blijven haha.... Zet hem op met je opdrachten want ik weet dat je het kunt!! Ik kijk al weer uit naar je volgende verslag en ik zou zeggen ook lekker genieten!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2015

Mijn allerlaatste blog!

07 Mei 2015

Isadau/jaw jaw

24 April 2015

Mijn laatste vijf weken breken aan in Suriname!

26 Maart 2015

Matapica

12 Maart 2015

Vreugde en verdriet
Sanne

Actief sinds 10 Dec. 2014
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 4629

Voorgaande reizen:

10 December 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: