De eerste week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Sanne

12 Januari 2015 | Suriname, Paramaribo

Hallootjes, hier weer ene verslag van mij! Het is hier best wel benauwd en het weer is nog steeds fantastisch! Donderdag zijn we naar de vreemdelingen politie geweest voor onze eerste stempel en dat gaat echt op zijn Surinaams, lekker wachten wachten wachten. 's Avonds hebben Anouk en ik onze eerste avondje uit beleefd in de Havanna. Ik moet erg wennen aan de muziek hier, maar het is onwijs vrolijke muziek. Het jammere is dat het uitgaan hier pas om 02.00 uur echt begint en dan lig ik al in mijn mandje.
Er is inmiddels wel 50 x tegen mij gezegd: gelukkig nieuwjaar haha.
Vrijdag hebben we rustig aangedaan en zijn we in de avond uiteten geweest naar een sushi tent (niet mijn favoriet) en daarna een drankje gedaan in zanzibar. Zaterdag zijn we op de fiets naar de stad geweest en hebben we wat gewinkeld en wat gegeten aan de waterkant. Met uitzicht over het water en mooi natuur, maar helaas ben ik behoorlijk verbrand!! :P In de avond hebben we met (bijna) het hele huis gezellig gegeten en spelletjes gedaan!
Zondag stonden we om 11.00 uur op en zijn we daarna naar de colakreek gegaan. Dit is een soort park waar je lekker kan relaxen en zwemmen!

Vandaag hebben wij onze eerste stagedag gehad op de kinderafdeling. Wij werden om 07.00 uur verwacht, dus wij moesten om 06.30 uit huis op de fiets (sos). Ik vond het jammer dat we niet heel erg leuk werden ontvangen en dat ze erg afstandelijk waren, maar dit draaide na een half uurtje om in gezelligheid en kletsen. Op de kinderafdeling hebben we veel te maken met: gastro-enteritis (maag-darmontsteking), uwi (urineweginfectie), pneumonie (longontsteking) en dehydratie (uitdroging). We hebben meegelopen en geholpen met het verzorgen van de kindjes. De kindjes liggen hier met verschillende leeftijden van 1.5 tot 8 heb ik ze vandaag meegemaakt. De meeste kindjes krijgen bij opname een infuus en heb vandaag 3x gezien hoe ze een infuus inbrengen. Wat een verdriet hebben die kindjes zonder hun papa of mama en wat een verdriet als ze een naald zien, daar moet ik wel aan wennen.
De medicijnen geven ze hier wel op een aparte manier,. Ik ben aftekenlijsten gewend, maar hier kennen ze dat niet. Ze pakken alles zo uit de kast en geven maar! Ik denk daarom ook niet om fouten te voorkomen dat ik medicatie ga delen. Ik heb het voor de rest vandaag naar mijn zin gehad en kijk uit naar morgen!

Vanavond gaan we BBQ'en met het huis, vanwege het afscheid van Rasen (Belg), hij vertrekt morgen naar België.

Ik word letterlijk gek van de muggen, gister heb ik ze geteld en ik heb 37 muggenbulten op één been (volgens mij heb ik er nu wel 50). Ik ga zo proberen om mijn jasjes schoon te krijgen, want ze wassen hier met koud water en de vlekken zijn er niet uit te krijgen!!
Als het goed is gaan we zaterdag quad rijden door de natuur in SU, ik heb wel zin in wat uitdaging!

Goed nieuws! Mijn ouders, zus en vriendje komen langs!! Hier ben ik echt heeeeeeel blij mee, omdat ik ze een klein beetje mis (haha). Ik vind het ook leuk om de rest te laten hoe het leven hier is.
Volgende week weer een nieuw reisverslagje van mij uit SU. Ik hoop jullie hierbij voldoende te hebben geïnformeerd over mijn leventje hier.
Lobi

  • 12 Januari 2015 - 22:06

    Alisja:

    Leuk om t eens vanuit een ander land te bekijken Sanne en ik hoop dat die kaars je helpt!!! Zo niet vraag die Surinamers ze hebben voor alles een oplossing!! En ik zeg airco op standje vriezen daar hebben muggen een hekel aan

  • 12 Januari 2015 - 22:40

    Sanne :

    Airco? Ik heb een ventillator op me plafond, maar door die klamboe voel ik niks :(

  • 12 Januari 2015 - 22:45

    Peter:

    Sanne , wat een leuk verhaal weer , is weer een fantastische ervaring die je daar gaat beleven.
    Leuk om te lezen dat de huisdieren ook gek op jou zijn , wel 50 stuks , geef je ze allemaal wel een naam ?
    Kijk alweer uit naar het volgende verslag.
    Dikke knuffel , pappie

  • 13 Januari 2015 - 08:56

    Lize:

    Het was weer een leuk verslag sanne sterkte met de kindertjes

  • 13 Januari 2015 - 09:16

    Barry Je Mammie:

    He San wat een leuk reisverslag weer, ja na een weekje genieten begint nu het andere leven dat zal in het begin vreemd zijn maar dat gaat ook weer wennen.
    Ik wens je daar veel werkplezier en wat zal jij een ervaringen op gaan doen zeg! Weet dat ik heel trots op je ben! Als het goed is heeft Anurish je nog bericht! Ik kijk uit naar je volgende ervaringen Heel veel succes een trotse Mammie XXX

  • 13 Januari 2015 - 21:30

    Wendy:

    Fijn om te lezen hoe je eerste week is geweest, we denken vaak aan hoe het nou is voor je daar. Ben benieuwd of de muggen je ook een hele mooie Surinaamse accent gaan geven. ... Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2015

Mijn allerlaatste blog!

07 Mei 2015

Isadau/jaw jaw

24 April 2015

Mijn laatste vijf weken breken aan in Suriname!

26 Maart 2015

Matapica

12 Maart 2015

Vreugde en verdriet
Sanne

Actief sinds 10 Dec. 2014
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 4638

Voorgaande reizen:

10 December 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: