Warmmmteeeeeeeee!!!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne - WaarBenJij.nu Warmmmteeeeeeeee!!!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne - WaarBenJij.nu

Warmmmteeeeeeeee!!!!!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

07 Januari 2015 | Suriname, Paramaribo

Hi guys! Hier een nieuw reisverslag van mij! Na alle tranen die ik heb gelaten om mijn vertrek ben ik veilig en wel aangekomen in de Mozartstraat. De vlucht vond ik maar niks, erg veel turbulentie! Vanaf het vliegveld zijn wij door een aardige man naar de Mozartstraat gebracht, erg lief!! Aangekomen zijn wij erg leuk opgevangen door de huisgenootjes hier :). Onze kamers zitten naast elkaar en er zit een tussendeur tussen. De kamers zijn erg klein, maar je bent meer buiten als op je kamer en mijn kamer is helemaal naar mijn manier ingericht, mijn eigen stekkie. En wat gebeurde er toen we onze koffers uit gingen pakken? JUIST Anouk had de verkeerde koffer per ongeluk meegenomen.... Paniek, paniek.. Uiteindelijk de volgende dag Anouk bellen naar het vliegveld, geen gehoor. Toen heeft een Surinaamse man gebeld en het was zo geregeld. Ze zijn hier erg sociaal en behulpzaam. Ik kijk me ogen hier uit, het is hier zo mooi, maar ook zo heet! Het weer is super, veel zon en weinig bewolking. Vrijdag gaan we met een clubje meiden uiteten en daarna gaan we uit. Donderdag krijgen we 7 nieuwe huisgenootjes en daarom om elkaar ook beter te leren kennen hebben we zaterdag een huisfeest! Ik kijk erg uit naar het weekend (maar jullie kennen mij langer dan vandaag ;)). Tot nu toe erg naar mijn zin dus! Het is hier zo raar met verkeer, de mensen nemen hier gewoon voorrang zodat ze het vanzelf krijgen haha plus ze fietsen hier aan de andere kant van de weg….. En wie rijd er natuurlijk weer aan de verkeerde kant, ja ik.

De supermarkten hier zijn meer en deels van chinezen, maar ze verkopen hier veel producten die je ook in Nederland kan kopen. Ik heb bijv chocolademelk gekocht (waar ik achteraf spijt van heb, want je hebt hier meer behoefte aan water haha).

Vandaag hebben wij kennis gemaakt met het ziekenhuis, we hadden om 10.00 uur een afspraak. Daar aangekomen bleek de persoon met wie wij een gesprek hadden vrij was. Goed geregeld! Gelukkig werden we goed opgevangen door een andere mevrouw. Waar ik erg aan moet wennen in Suriname is de directheid: Ik gaf aan dat ik op de kraamafdeling stage wilde lopen en dat ik daar mijn verantwoordelijke diensten wil draaien en toen zei die mevrouw: En jij denkt hier op deze afdeling je verantwoordelijke diensten te kunnen draaien? Dat je echt bij jezelf denkt waar gaat dit over? Het maakt niet uit waar of welke afdeling je gaat stage lopen, al ga ik in het verpleeghuis mijn verantwoordelijke diensten draaien. Het is nog de vraag welke afdeling wij gaan stage lopen het wordt of kraam of kinderafdeling.
Vandaag was een dag met veel regen, regen en nog meer regen. Vannacht had ik een salamandertje in mijn kamer, gezellig!! In Suriname heb je veel last van muggen, ben behoorlijk lek geprikt ondanks mijn klamboe en muggenmelk.

Volgende week hoop ik weer een nieuw reisverslag online te zetten! Ik mis trouwens vreselijk mijn Hollandse melk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lobiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

  • 07 Januari 2015 - 17:48

    Chantal:

    Heey!!

    Leuk om te lezen dit, super dat je het nu al naar je zin hebt. Kan ook niet anders natuurlijk met al die zon!
    Geniet ervan, keep on posting...! En veel plezier vooral in de eerste weken met alles ontdekken daar!

    X

  • 07 Januari 2015 - 17:50

    Peter:

    Leuk verhaal Sanne, lekker deze week genieten, en dan succes in het ziekenhuis,gaat jullie lukken.
    Dikke knuffel , pappie

  • 07 Januari 2015 - 18:09

    Jeannet:

    Leuk om te lezen...ik kijk uit naar je volgende verslag..

  • 07 Januari 2015 - 19:35

    DramaQueeeeen!:

    Heerlijk om te lezen dit, maak heel veel plezier schatje en veel succes met je stage!
    Xoxo DQ

    -Remmie

  • 07 Januari 2015 - 20:07

    Lize:

    Dit is echt zo leuk deze verhalen hoop dat je tijd blijft vrij maken om dit te blijven doen ben benieuwd op welke afdeling je komt maar denk dat het allebei wel leuk is nou geniet van alles groetjes uit abbenes

  • 07 Januari 2015 - 21:43

    Barry Je Mammie:

    He Sannie, wat een leuk reis verslag, en ja hoor echt weer iets voor jou om rechts langs de weg te rijden,ooow wat herken ik mij daar in zeg. Ik ben zo gerustgesteld dat je het naar je zin hebt en gelukkig spreek ik je iedere dag, maar ga zeker ook je reis verslag volgen!! Leuk gedaan!! Ik wil nog een keer zeggen dat ik super trots op je ben!! En de clienten van buurt zorg willen ook op de hoogte blijven. Dus veel schrijven kan ik vertellen over je!! Heel veel plezier en dikke kusss je moedertje

  • 07 Januari 2015 - 22:55

    Alisja:

    Hahaha typisch Surinamers!!! Alles mak aan gelukkig heb je t naar je zin!! En hoe bevalt t Surinaamse eten??? Blijf foto's plaatsen en verhalen erg leuk !! X

  • 12 Januari 2015 - 14:35

    Ome Dirk:

    Hoi Sanne.

    Je lijkt het naar je zin te hebben, ben benieuwd wat je van je nieuwe werk omgeving gaat vinden.
    Succes.

    Ome Dirk.

  • 13 Januari 2015 - 22:27

    Janine:

    He Sanne, leuk om je zo te volgen, veel plezier daar! Groetjes Janine van der maarl

  • 14 Januari 2015 - 06:35

    Peter Rogge:

    beste sanne,
    leuk bericht.zal het verder volgen.veel plezier en pas op jezelf.
    groetjes,peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2015

Mijn allerlaatste blog!

07 Mei 2015

Isadau/jaw jaw

24 April 2015

Mijn laatste vijf weken breken aan in Suriname!

26 Maart 2015

Matapica

12 Maart 2015

Vreugde en verdriet
Sanne

Actief sinds 10 Dec. 2014
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 4631

Voorgaande reizen:

10 December 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: