Tripje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne - WaarBenJij.nu Tripje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne - WaarBenJij.nu

Tripje

Blijf op de hoogte en volg Sanne

24 Februari 2015 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal! Hier weer een reisverslag van mijn avonturen! Dit weekend heb ik een onwijs gaaf weekend gehad. Vrijdag heb ik rustig aan gedaan en 's avonds werden wij meegevraagd naar Nickerie door een collega. De volgende ochtend moesten wij wel om 03.00 uur opstaan, omdat we om 04.00 uur zouden vertrekken richting Nickerie. We zaten met elf man in een bus van 8 personen.. Erg krapjes!! Na een rit van 4.5 uur met onderweg 180 drempels kwamen wij aan in Nickerie. Erg jammer dat we de hele dag regen hebben gehad. We hebben toen een grote groentemarkt bezocht en zijn ook op een dijk geweest waar je goed uitzicht hebt, erg mooi! De mensen met wie wij mee waren zaten al om 08.00 uur aan de kippenlever en het bier. Wat een eten hadden die mensen mee zeg!! En nee zeggen tegen eten kan echt niet hier in Suriname. We hebben daarna ergens wat gegeten en nog wat rondgereden en gingen toen terug naar Paramaribo. Vervolgens komen wij langs de douane, waar wij de bui al voelde hangen.. Juist paspoort controle en wie had zijn paspoort weer niet mee? IK!! Paniek, paniek, want het eerste wat ik hoorde was: Zij moet hier achterblijven en iemand moet haar paspoort komen brengen. Na een hele strenge ondervraging mocht ik toch door naar Paramaribo gelukkig. Thuis aangekomen zijn wij nog uitgeweest naar Zsa Zsa su. Op de één of andere manier voelde ik me die avond totaal niet veilig, naast het feit dat ik onwijs veel leuke mensen ontmoet. Ik liep langs een jongen (ik raakte hem geeneens aan) en ik kreeg echt een harde duw tegen me aan. Normaal in Nederland zou ik een duw teruggeven, maar hier is het het beste om gewoon door te lopen.
Tijdens het uitgaan is er ook nog eens een glas naar mijn huisgenootjes gegooid, gericht of niet gericht dat weet niemand en daar komen we ook niet meer achter.

Ik vind het in Suriname niet veilig. Laatst liepen we terug van de supermarkt toen een zwerver iemand zijn bier omstootte en die man werd echt keihard naar beneden gewerkt. Dat is echt moeilijk om aan te zien. Vorige week hadden we ook een bedelaar naast ons lopen die je zowat aanraakte om geld. Suriname is leuk, maar veiligheid is ook belangrijk!

Zondag zijn we met 6 man naar nieuw amsterdam gegaan met de boot. Die ochtend gingen we om 12.30 met de boot naar een plantage toe waar ons veel werd verteld over de oorlog en slavernij, heel interessant. Daarna gingen we dolfijnen spotten en nog langs een (onbewoond) eilandje en daar kwamen we per toeval een dode schildpad tegen.
We zijn daarna naar een andere plantage gegaan en toen we uit de boot stapte, lag er op nog geen 10 meter van ons vandaan een boa wurgslang. Deze slang was bezig met oversteken en was ongeveer 2 meter lang! Erg bijzonder om zoiets op je trip mee te maken!! We hebben rotti gegeten en hebben ons toen klaar gemaakt om kaaimannen te vangen.
We moesten dit keer in een ander (erg smal) bootje om naar het moeras toe te gaan. We moesten ook een soort dijkje over, waar wij de boot overheen moesten trekken. Er was ons al gewaarchuwd voor de hoeveelheid muggen, maar dat er zoveel muggen waren... Ik heb alles ingesmeerd behalve me billen, en natuurlijk ben ik volledig lek geprikt op me billen haha.
We zijn toen met de kaaimannen op de foto geweest en daarna zijn ze weer vrijgelaten.
Ik vond het helemaal niks op dat smalle bootje, bij elke beweging leek het wel of je om zou kieperen.

Op stage gaat alles ook erg goed! Van de drie grote opdrachten heb ik er nu twee volledig af en afgetekend en van de laatst opdracht heb ik bijna alles af! We hebben wel een erg heftige opname op de afdeling. Een jongetje van 6 jaar die meer dan 3 herseninfarcten heeft gehad. Deze jongen is ook halfzijdig (links) verlamd. Het is zo moeilijk om zoiets te zien. Ook omdat werd aangegeven dat deze jongen niet in Suriname kan worden behandeld, maar dat die daarvoor moet vliegen, maar omdat zijn toestand te slecht is mag die ook niet vliegen...

Over minder dan twee weken komen mijn ouders en vriendje langs. Ik kijk er zo naar uit!! Ook super leuk dat ze van onze hoofdzuster de afdeling mogen bekijken! :D

Ik geloof dat ik het zo allemaal heb verteld, bij vragen mail me gerust!

Dikke dubbele doei
lobi

  • 24 Februari 2015 - 20:55

    Pappie:

    Ga ook nu aftellen Sanne , heel leuk verslag weer, je geniet wel daar , gewoon goed om te lezen dat je stage ook goed gaat , daar ben je daar voor heen gegaan tenminste.

    Dikke dubbele xxxx


  • 24 Februari 2015 - 21:43

    Lize:

    Mooi verhaal weer sanne het was alweer een poosje geleden maar je hebt ons weer lekker bijgekletst
    blijf genieten

    groetjes van ons

  • 24 Februari 2015 - 22:33

    Barry Je Mammie:

    allemaal weer erg spannend geweest en ben je weer veilig terug.het is weer een mooi en goed verslag hoor ik vind je een toppertjeEn lees je verhalen graag. Heerlijk dat je opdrachten zo goed gaan. Kunnen we straks lekker vakantie vieren dikke kuss je mamsie

  • 25 Februari 2015 - 18:51

    Nel Van Der Zee:

    hoi Sanne

    Ik heb je reis verslag gelezen, volgens mij heb je het super nasr je zin.
    Leuk hoor, doe je wel een beet je voorzichtig, iklees zulke grote avonturen.
    Fijn dat je ouders langs komen, en je vriendje natuurlijk.
    Bianca en ik bekijken je feest boek regelmatig, je reis verslag doe je niet zo vaák.
    Wij wensen je nog een hele goeie tijd toe xxxxx van ons allen gr Nel


  • 28 Februari 2015 - 23:26

    Esther Van Den Bergh:

    Volg altijd je intuitie als je je niet veilig voelt hoor! Je eerste indruk is altijd de beste! En kies altijd voor veiligheid...
    En hoe vond je die roti nu? Was het een hete of niet? Ik lus geen heet eten, maar heb hier een tentje gevonden die erg lekkere roti maakt, met kip of lamsvlees, drumsticks of filet, wat je maar wilt. Erg lekker hoor!
    Je foto's waren mooi, met de kaaimannen enzo, ik kijk elke keer weer uit naar je verslag!
    Groetjes ook van Jim, liefs van ons twee!

  • 10 Maart 2015 - 11:57

    Ciska:

    hoi Sanne als het goed is heb je nu je ouders en je vriend om je heen ,geniet van deze vakantie en laat ze alle mooie plekken van Suriname maar zien!! Gr ciska

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2015

Mijn allerlaatste blog!

07 Mei 2015

Isadau/jaw jaw

24 April 2015

Mijn laatste vijf weken breken aan in Suriname!

26 Maart 2015

Matapica

12 Maart 2015

Vreugde en verdriet
Sanne

Actief sinds 10 Dec. 2014
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 4606

Voorgaande reizen:

10 December 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: