Mijn laatste vijf weken breken aan in Suriname! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne - WaarBenJij.nu Mijn laatste vijf weken breken aan in Suriname! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne - WaarBenJij.nu

Mijn laatste vijf weken breken aan in Suriname!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

24 April 2015 | Suriname, Paramaribo

Oh dear wat gaat de tijd snel! Alweer een maand geleden dat ik mijn laatste blog heb geschreven over Suriname haha, sorry jongens time flies when youre having fun..

Goed, even ter zake.. Ik ben hier nu inmiddels bijna 15 weken in het warme, tropische, soms aardig benauwde Suriname.

Mijn zus is vorige week langs geweeest en ik heb er weer heerlijk van genoten, ik mocht absoluuuuuut niks betalen van haar haha ontzettend lief!
Het was wel jammer dat we veel regen hebben gehad de week dat zij en Rick er waren. Ze zijn afgelopen maandag weer terug naar Nederland gevolgen.
Ik heb in die week ook mijn schoolwerk kunnen afronden. Ik ben klaar met mijn opdrachten en toetsen en als ik in Nederland ben heb ik alleen nog maar een gesprek, als ik die haal ben ik officieel geslaagd! Dit betekend dat ik extra kan gaan genieten. Het enige nadeel is dat het regenseizoen hier begonnen is, dus ik heb niet echt veel zon waar ik van kan genieten...

Ik loop nog steeds stage op de kinderafdeling en ik rond hier ook 28 mei mijn stage af. Ik heb het er nog steeds erg naar mijn zin. Ik ben deze week begonnen met medicatie uitzetten en te delen. Erg apart, omdat ze het hier zelf berekenen!
We hebben nu een jongen van 10 jaar op de afdeling die nu al gedialyseerd moet worden en een vochtbeperking heeft van 400 ml. Vandaag moest die zo hard huilen, omdat bezoek hem zat te bekijken terwijl die aan het dialyseren was.. Zo zielig...
Het enige waar ik echt aan toe ben is een fatsoenlijk Nederlands gesprek. Soms heb ik echt het idee bij die Surinamers dat ik Chinees praat. Laatst had ik een patiënt waarmee ik naar het lab moest om te prikken. Die hele familie liep achter me aan waarop ik zei: jullie gaan toch niet allemaal mee naar het lab he? Nee nee zegt die familie.
Het gevolg: We zaten met zijn alle bij het lab.. *zucht*
Ookal praten ze hier Nederlands, soms vraag je wat en krijg je een heel ander antwoord wat niks met je vraag te maken hebt haha.

Van de week hadden we een kleine vogelspin in huis, 10 gillende meiden om een vogelspin, zien jullie je het al voor je? Het zou er vast heel grappig uit hebben gezien, haha..

Volgend weekend ga ik naar Isadau/jawjaw dat is een soort vakantie eilandje in Suriname waar je kan gaan genieten van de natuur en een natuurlijke jacuzzi. Super leuk! Hopelijk is het dan ook mooi weer..

Voor de thuisblijvers, wat ga ik doen als ik gediplomeerd ben? Ik ga weer werken bij Buurtzorg Lisse! :D Ik heb er super veel zin in om daar weer te gaan werken!
Vanavond hebben we een feestje thuis omdat er morgen een meisje vertrekt naar Nederland en daarna ga ik weer uit naar Touche (myplacetobeeeee)!

Lieve allemaal bedankt voor jet volgen van mijn bloggen en de lieve reacties!!! :D
Ik zal nog een blog schrijven over hoe Isadau was, maar daarna houd mijn avontuur in Suriname op.

Much lobi en tot over 5 weken Nederland! :D Kusjes

PS: Voor degene die dachten dat ik 5 maanden niet zou volhouden, ik heb het toch mooi geflikt!!!! ;) :D

  • 24 April 2015 - 19:31

    Peter:

    Goed bezig geweest Sanne , nu inderdaad je stage uren maken en lekker genieten , en. .............................aftellen , doe ik ook stiekem , kan niet snel genoeg 2 juni zijn , nog een keer een heeeeeeele dikke knuffel vanuit Nederland.

    Pappie

  • 24 April 2015 - 20:24

    Lize:

    He die sanne ik was al nieuwschierig hoe alles ging bij jou aan de andere kant van de wereld
    ik begreep van je moeder dat er niet veel nieuws meer was maar gelukkig heb jij toch altijd wel wat te vertellen
    ik vind het super van je dat je dit allemaal gedaan hebt
    Wat is de tijd snel gegaan he
    hier gaat ook alles oke ook met jayla zien we hele kleine stapjes vooruit ze heeft afgelopen week weer een lachje laten zien dat hebben we een jaar moeten missen dus je kan je wel voorstellen hoe blij we daar mee zijn
    nou 6 juni is in zichten zullen we elkaar weer zien
    geniet nog even van delaatste weekjes
    xxx xxx wim en lize

  • 25 April 2015 - 17:16

    Esther Van Den Bergh:

    Die maanden zijn echt om gevlogen! Wij vonden het erg leuk om je zo te kunnen volgen en met je mee te leven. We hopen je als je terug bent nog wel eens te zien bij ons thuis, je bent altijd welkom!
    Heel veel plezier die laatste weken, geniet nog maar even lekker en hopelijk zit het weer een beetje mee!
    Groetjes en liefs, Esther en JIm

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2015

Mijn allerlaatste blog!

07 Mei 2015

Isadau/jaw jaw

24 April 2015

Mijn laatste vijf weken breken aan in Suriname!

26 Maart 2015

Matapica

12 Maart 2015

Vreugde en verdriet
Sanne

Actief sinds 10 Dec. 2014
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 4617

Voorgaande reizen:

10 December 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: