1.5 maand - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne - WaarBenJij.nu 1.5 maand - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne - WaarBenJij.nu

1.5 maand

Blijf op de hoogte en volg Sanne

13 Februari 2015 | Suriname, Paramaribo

Time flies when youre having fun! Ik ben hier nu al 1.5 maand en het gaat goed met me! Ik ben vanaf zondag tot donderdag begonnen met nachtdiensten te draaien. Helaas is dit mij zooooooo niet goed bevallen. De nachtdiensten beginnen hier om 21.00 uur tot 07.30. We hadden de eerste drie nachten geen opnames en wat doen de collega's hier? Die zeggen dat de nachten zijn om te slapen en slapen dus ook in hun nachtdienst..
Ik was behoorlijk van slag van die nachtdiensten, ik was misselijk, rode ogen, nekpijn, hoofdpijn. Ik ben daarom ook blij dat ik klaar ben met nachtdiensten. Vanaf maandag ga ik weer dagdiensten draaien, dat is meer mijn ding haha. De nachtdiensten waren wel gezellig en leerzaam, ik vond het leuk om de collega's beter te leren kennen. Juist de mensen die ik niet zo goed kon heb ik leren kennen tijdens de nachtdienst.
We hadden tijdens onze laatste nachtdienst een opname! Erg spannend, het was een jongetje uit Nederland die hier met zijn familie op vakantie was. Erg zielig! Ik vond het erg vervelend dat mijn collega's door sliepen terwijl die mensen juist steun en informatie nodig hadden! Ik en Anouk hebben het uiteindelijk allemaal voor die mensen geregeld.

Ik heb laatst hele goede feedback gekregen. Ik ben een zeer leergierig studente en ik pik snel dingen op van de verantwoordelijke en gebruik mijn kennis van mijn studie. Erg positief om te horen! Ik ben trouwens bijna klaar met mijn opdrachten, dat is ook zo'n lekker vooruitzicht! :D
Het was ook leuk om te horen dat ik en Anouk het beter doen dan de Surinaamse studenten.

Ik vind het hier zo leuk dat ik nieuwe mensen leer kennen. Vorige week vrijdag hadden we ergens een huisfeest met alleen maar Nederlanders. Je leert zoveel nieuwe, leuke mensen kennen hier! Het uitgaan hier vind ik ook geweldig, lekker bacardi cola drinken voor maar 2.50 :P! Natuurlijk heb ik ook mensen ontmoet die ik minder vind en die ik ook niet zal groeten mocht ik ze tegen komen, maar die heb je er altijd bij zitten.
Je bouwt hier je eigen leventje op en je bepaalt zelf hoe je je leven hier invult. Ik vind het behoorlijk jammer en teleurstellend dat ik van sommige mensen nog niks heb gehoord sinds ik hier zit. Erg jammer, maar zo leer je ook je échte vrienden kennen. Er zal ook zeker het één en ander veranderen in Nederland.. :)
Je leert hier wel zelfstandig te worden en vooral belangrijke levenslessen die je meeneemt naar Nederland.
Blijf altijd bij jezelf, luister niet naar wat anderen zeggen of vinden. Als de keuzes die je maakt goed voelen, wat heeft een ander er dan over te zeggen?

We zijn twee weken geleden nog langs die vrouw geweest met 14 kinderen. Mijn mond viel letterlijk open van het oude,kleine huis..Erg zielig! Gelukkig was ze blij met de spullen. Ik ben van plan om mijn spullen (handdoeken, lakens etc) te schenken aan het asiel hier in Paramaribo als daar behoefte naar is. Zoiezo wil ik nog een donatie doen naar het asiel. Laatst gingen we uiteten en mijn hamburger was niet goed door gebakken en naast mij stond een lieve hond te bedelen. Wie kan dat nou weerstaan? Ik heb toen ook mijn hamburger aan die hond gegeven, als hij er gelukkig van wordt ben ik dat ook!
Ik ben trouwens laatst tegen een autospiegel aangefietst (haha), je wordt hier zo de greppel in geduwd en ik dacht er nog snel langs te kunnen (niet dus). Geen schade gelukkig, alleen een vloekende Sanne :P.

Vorige week dachten ik en een huisgenootje om lekker kip te bakken. Toen ik in de keuken aankwam rook ik eerst gas, het gas stond dus nog aan. Toen ik naar de boven verdieping ging om te koken rook ik nog steeds een vreselijke geur. Na een tijdje stond ik gewoon kokhalzend te koken en kwam ik erachter dat die kip gewoon bedorven was.. Hoe vies!!! Ik heb letterlijk overgegeven van die vreselijke stank.

Vanavond gaan we carnaval meemaken in SU. We gaan eerst mee met de partybus en daarna gaan we naar Touché. Ik heb geen carnavals outfit helaas, carnvaval is in Suriname meer iets voor kinderen namelijk.

Klein maar krachtig verslag. Tot laterrrrrrrrr!! Big brassa en lobi uit SU

PS
Lieve, lieve mensen. Ik begrijp nog steeds dat er veel mensen van mij verwachten dat ik met ze ga skype, maar onthoud dat ik ook hier mijn eigen leven heb en niet aan iedereen kan denken! Dus excuses als ik niet reageer.........

  • 13 Februari 2015 - 22:27

    Barry Je Mammie:

    He Lieve Sanne,
    Aller eerst wil ik zeggen dat je heel goed bezig bent,en dat je weer een leuk verhaal geschreven hebt.
    Ook wil ik je op het hart drukken dat mensen die nooit eens op je reageren of iets schrijven. absoluut geen vrienden zijn Vaak alleen gluurders want alles wordt in de gaten gehouden reken maar, maar sta daar boven er verlaag je niet tot hen!!!!! Want je bent zo goed bezig!! Zelfs ik heb mensen die ook nooit eens vragen hoe het met je gaat ,laat gaan en lach erom meer kan ik niet zeggen (ws jaloezie!!)
    Gelukkig zijn die lange nachten voorbij maar je hebt het wel gered! Nog eventjes en dan komen wij gezellig.en gaan we leuke dingen doen. Hopelijk ben je dan klaar met de opdrachten. Sanne ik kan alleen maar zeggen voor de zoveelste keer dat ik enorm trots op je bent!!! En ga lekker genieten van ook de leuke dingen.. Tis je gegund Heel veel plezier en dikke kusssss je moedertje XX

  • 15 Februari 2015 - 10:08

    Pappie:

    Heel leuk verslag Sanne , je hebt het goed voor elkaar, wij zijn ook al aan het aftellen , zodat we het met eigen ogen kunnen zien hoe jij daar leeft.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2015

Mijn allerlaatste blog!

07 Mei 2015

Isadau/jaw jaw

24 April 2015

Mijn laatste vijf weken breken aan in Suriname!

26 Maart 2015

Matapica

12 Maart 2015

Vreugde en verdriet
Sanne

Actief sinds 10 Dec. 2014
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 4618

Voorgaande reizen:

10 December 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: